Kalender till Mor

Ingen har väl missat att det var Mors Dag i söndags =) Till min mamma gjorde jag dels ett kort, som kan ses i tidigare inlägg (kommer fler bilder på det sen), dels en kalender i plåt. Hittade idén på Panduros webbsida, och fick lov att testa. Blev så gott som en kopia av den, men det var riktigt skoj så det kan nog bli fler.



Först grundade jag plåten med vit gesso, torkade av det mesta från den nedersta delen, men lät det vara vitare där servetterna skulle vara samt på kanterna. Utanpå kanterna målade jag sedan med Promarker, för att få en skiftning i rosa. Jag har sedan använt mig av decoupageteknik för att lägga på servettmotiven. Texten Live Love Laugh är gjord av foam bokstäver. Månaderna är skrivna med hjälp av en schablon och med en permanent svart penna. Sist har jag sedan dekorerat med pappersblommor i olika rosa nyanser. Allt kommer från Panduro utom Gesso.










När man beställer dekorplåt från panduro så ingår det två magneter för att markera månad och datum. Dekorplåten går endast att beställa via webbshopen ifall någon skulle bli sugen att testa. Kostar 49 kr/st.
Kram,



Comments
Postat av: elisabeth

Jättefin almanacka till mor, eller till vem som helst. Hälsningar Elisabeth

2012-05-30 @ 21:13:32
URL: http://augustifarmor.wordpress.com
Postat av: Lisa-olsi

Jättefin, vilken kul idé.

Ha det gott!

Kram

2012-05-31 @ 08:27:52
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Malin Lans

Oj så fint det blev!! Rolig ide måste jag säga.

Jag har mailat dig om charmsen, vet inte om det kom fram, men hoppas det!



Kram på dig!! :)

2012-05-31 @ 20:30:05
URL: http://frulans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vilken otroligt fin kalender! Din mamma måste ha blivit superglad:) Jag blev himla sugen på att gå in och beställa en sådan nu, tack för inspirationen!



Kram Jessica

2012-06-02 @ 11:21:37
URL: http://inlovewithlace.blogspot.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0