Ta till vara småbitarna

Har hittat till Pinterest för inte så länge sedan. Eller jag har hört talas om det ett tag, men först nyligen skapat en egen sida. Hur smart som helst tycker jag, nu har man all inspiration samlad på ett och samma ställe, toppen! Hur som helst, när jag surfade runt där för ett tag sedan, hittade jag ett smart tips på hur man ska ta till vara alla små pappersbitar som blir över vid olika projekt. Och som sedan ligger och väntar på att bli använda i all oändlighet. Tipset gällde att man klippte ner dem i strimlor, tex 15 cm långa, och sen gör man egna "mönsterpapper" av dem. Smidigt till kort exempelvis. Sagt och gjort, jag satte mig ner häromdagen och strimlade ner en mängd av de bitar jag har liggande. Fyra st kort bakgrunder fick jag ihop som nu ligger redo att användas i olika kortprojekt. Så här blev mina:



Kram,



Comments
Postat av: Annelie

Kul idé, blev ju jättesnyggt!

2012-04-02 @ 10:42:34
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Mia

Men oj, så smart! Jag har mängder med spillbitar som mest bara blir liggande. Jag glömmer bort att titta i den lådan. Så det här kanske kunde vara nåt för mig också. Håller på att läsa igenom din fina blogg nu, på små stuvade stunder. Så var beredd på fler kommentarer på "gamla" inlägg :) Tänk att jag inte visste tidigare att du hade en blogg. Du måste göra lite mer reklam för dig!

Kram Mia


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0