Ytterligare ett te- och ljuskort.

Fastnade totalt på te- och ljuskortet, dels himla roligt att göra + en roligt present =) Kunde inte hålla mig så jag fixade ett till. Har en kompis jag inte hunnit byta julklappar med ännu, så detta blev ju ett perfekt litet extra paket.







Klippte ut en liten cirkel från ett fiberpapper och inkade det med brunt och silver. Satte även i en tag under stämpeln med en liten hälsning på, och satte tillsist dit en snöflingebrad i hörnet.



Nere i andra hörnet satte jag lite blommor och en rosett i organza. Satte även dit två små utstansade blad. GodJul vimplarna på stämpeln har jag målat med glitterpennor. Resterande är färglagt med ProMarkers.



Sydde en sicksack söm med floss i ena sidan på stämpel bakgrunden, för att få lite mer dekoration på den sidan. Själva asken kan man sedan knyta ihop med bandet som går runt hela asken. Själva stämpelmotivet har jag satt fast med 3D kuddar.



Så här ser kortet ut på insidan. Boxar för värmeljus, te och en liten altrad tändsticksask. På insidan av kortet har jag även satt in ett papper med text om te och stearinljus från Svenska akademins ordbok. Själva kortet är gjort av grå cardstock. 

Använt material: 
Cardstock, Papper, Snöflingebrad, Organzaband, Sidenband, GodJul band, Pappersspets, Brads från Panduro.
Stämpelmotiv från Bildmålarna.
Kram,



Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0