Julkort vecka 4

Vecka 4:s julkortsutmaning hos Ett julkort i veckan är tomte/tomtar. Kortet ska alltså innehålla minst en tomte. Nu råkar det ju vara så att jag älskar tomtar så jag gjorde några fler :D



Framsidan. Testat en ny vikning för mig, fattar inte varför jag bara gjort en sort tidigare :D. Har använt min nya stans från Martha Stewart, fullkomligt älskar den! Heter "Valentine Lace/Lace Heart, och jag köpte min här. Tomtestämpeln älskar jag oxå, den är målad med promarkers.



Blev ett par Lollipop blommor igen, dom är så himla enkla och skojiga att göra. La även till ett par minirosor. Sist la jag på lite glitterlim på kanterna.



På andra sidan "locket" stansade jag ut tre snöstjärnor, fäste dem med 3D kuddar och målade på glitterlim. Snöflingestansen är ett fynd, hittade en låda med 10 st stansar i olika former inkl. en bårdstans på Lidl av alla ställen. Hade ett erbjudande denna veckan för 129:-. Tyckte det var rätt billigt för 10 st. Kan lägga in en bild på lådan imorrn =)



På den undre delen av kortet har jag stämplat tomtar lite huller om buller. Har stämplat några vita och sedan embossat några av dem med Silver white. Mitt andra försök att embossa, gick bättre än det första iaf :D Nästa gång kanske jag till och med lyckas haha.



Insidan. Upptäcker nu att pappersspetsen har lossnat lite, får fixa det. En liten lapp med God Jul och Gott nytt år. Hörnstansen är oxå från packen från Lidl. Ni kan se den lite närmare på bilden nedan. Har även inkat kanterna lite på den. Har sen satt små duttar med kardborre på tomtens baksida för att kunna hålla locket nere.



Det mesta av materialet kommer från Panduro, förutom:
Kantstans Martha Stewart; från Scrapbruket.se
Hörnstans, Snöflingestans; sats från Lidl
Tomtestämpel från Slöjddetaljer
Embossingpulver Silver White från Kristinas Scrapbooking
Bling från Creative Club
Kram,



Comments
Postat av: Malin Lans

Snyggt! Kul med embossingen du gjort, det ger verkligen ett proffsigt utseende. Kul! Ha det gott./ Malin!

2012-01-29 @ 18:36:54
URL: http://frulans.blogg.se/
Postat av: TiniTott

Tack =) Detsamma till dig, kram!

2012-01-29 @ 20:45:20
URL: http://tinitott.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0