Årets första julkort

Jag har hoppat på en utmaning som går ut på att göra Ett julkort i veckan. Kommer nog inte att vara med varje vecka, dels för att det tar lite tid samt att jag behöver inte riktigt ett 50-tal julkort :D Men jag ska försöka vara med en hel del iallafall. Skönt att ha en bunt klara sen i december och släppa den stressen.

Detta första julkort blev iallafall ett i vita nyanser. Blev riktigt nöjd faktiskt. Det är även mitt första med denna vikning, vet inte vad den kallas, men det blir som dubbeldörrar iallafall, som öppnas i mitten av kortet.



Stämpeln är från Bildmålarna, och har färglagts med vit penna samt promarkers. Bokstavsvimplarna är färglagda med en gelrollpenna i silver. Har även klistrat dit lite fårull som kant på mössan.




Har lagt på snow marker runt cirkeln för att få lite snökänsla. Satte även på tre snöstjärnebrads uppe i hörnet.




Knycklade till några mini tårtpapper och gjorde blommor av dessa som jag satte runt ramen. 




Satte dit lite bling i nedre hörnet. Här syns även spetsbanden som används för att knyta ihop kortet.




Insidan av kortet, syns tyvärr lite dåligt eftersom det var så dåligt ljus när jag skulle fota. Har iallafall satt dit en rundel av textpappret jag även har på framsidan. I mitten har jag stämplat en God Jul hälsning och satt dit lite pappersspets. På andra fliken har jag stuckit ner en tag med en liten juldikt på.


 

Närmare titt på tagen som kommer från ett ark ur kollektionen "Väntan på Tomten II" från Pion Designs. Helt underbara papper förresten.

Materialet jag använt:
Cardstock, mönsterpapper, brads, snow marker, spets, doilly från Panduro.
Doillyblommor, vitt papper, papper m. text, pappersstjärna, bling från Creative Club.
Stämpel från Bildmålarna.
God Jul stämpel från Slöjddetaljer.
Tag från Pion Designs.

Kram,



Comments
Postat av: Malin Lans

Riktigt tjusigt! Syns att det är ett väl arbetat kort. Den som får detta kortet blir nog glad!! :) Ha en fin dag! /Malin!

2012-01-14 @ 17:41:15
URL: http://frulans.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0