Kuvertalbum

Har på många bloggar sett olika album gjorda av kuvert, och varit så sugen på att testa. Sen för någon vecka sedan dök jag på en utmaning hos Pysseltagen som var att skapa ett album där det bla skulle ingå just kuvert, så då tog jag tag i saken. Temat skulle vara sommar, så jag har gjort ett album som ska innehålla minnen, foton mm över Sommaren 2012. Det innehåller inte så mycket än, för det ska vara en present till en blivande 40-åring, och tanken är att den personen ska få fylla albumet själv. Lite har jag satt in nu, som några foton, recept på goda sommarsaker mm. Tänkte jag skulle visa er resultatet här. Det blir ganska mycket bilder så jag kommer dela upp det i flera inlägg så det inte blir så mycket att bläddra åt gången.
 
 
 
 
 
 
På insidan av den lilla fliken som går att vika upp finns en ficka med små "kylskåpsmagnetsord".
 
 
 
 
Sidorna i albumet är alltså gjorda av kuvert som är öppna i ena sidan för att kunna sätta in extra blad/tags. Sen har jag satt ihop det med vanliga albumringar.
 
Material:
Cardstock - Bazzill
Mönsterpapper - French Kiss/Glitz, Songbird Collection/Prima Marketing, Frosted Bluegreen/Tilda/Panduro Hobby, Creative Club
Blommor - Wild Orchid Crafts, Reprint, Panduro Hobby
Stansar - Lace Heart, Monarch Butterfly/Martha Stewart
Dies - Spellbinders Nestablilities S4-114
Stämplar - Botanical Garden/DoCrafts, Happy Tilda, Have a sunny day, mini world Tilda/Magnolia, Mini Reach for the sky (big butterfly)/Inkadinkado
Distress Ink pad - Walnut Stain, Vintage Photo
PearlMaker - Crystal, Mintgreen/WACO
Stickles - Frosted Lace/Ranger
 
Kram,



Comments
Postat av: Anna

Så snyggt och vilken rolig idé.
Kram

2012-09-02 @ 10:16:30
URL: http://annaspyssligaliv.blogspot.com
Postat av: Carina

Jättefint och kul idè. Kram

2012-09-02 @ 23:15:57
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0