Månadsutmaning hos Scrapgalen

Månadsutmaningen för april hos Scrapgalen, har temat Art Journaling. Dvs, man ska skapa en art journal sida. Har aldrig gjort en tidigare, men varit sugen på det länge, så nu tog jag tag i det. Gjorde en först som jag tänkte skicka in, men det var så skoj så jag gjorde en till och det blir den som blir mitt bidrag. Är precis i början av en KBT behandling och med denna sida försökte jag återge den positiva sidan jag ska försöka hitta. Den som ser ljust på saker, använder ord som pekar framåt och som inger hopp för framtiden.








Jag började med att måla sidan med vaxkritor i olika färger. Jag valde ut färger som för mig var glada, spralliga och ljusa. Jag droppade sedan på vatten och smetade ut färgerna i varandra. Jag använde sedan en punchinella och gjorde mönster med gesso och svart stämpeldyna. Tog en gammal petflaskekork och gjorde lite cirklar i magenta. Satte på lite washitejp oxå. Duttade runt med en brun stämpeldyna och gjorde som typ bladmönster.

Stämplade med en textstämpel från Pysseldags, resterande ord har jag skrivit för hand och sedan lagt lite glossy accent över. Satte även lite spets och organzaband under textstämpeln. Ritade på med lite Stickles. Har även duttat på med en hallonröd stämpeldyna så jag fick fyrkanterna. Embossat några röda prickar på två av kanterna. Sist satte jag dit en liten blomma som glimmar som lite metallicfärg.

Kram,



Comments
Postat av: Lisa-olsi

Läckert!

Härligt glada färger :)

Lycka till med din behandling.

Ha det gott!

2012-04-23 @ 13:48:04
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Ulrika Wandler

Mycket snyggt! Bra att använda det som "terapi" för sig själv! Kul att du är med och tävlar hos oss på Scrapgalen! /DT Ulrika

2012-04-29 @ 17:56:09
URL: http://hemmahosulrika.blogspot.com

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0