Brevlåda till kort

Hos Pysseltagen hittade jag en mall på en brevlåda. Finns både för en liten och en stor, jag valde den stora som är perfekt till kort i storleken 15x15. Perfekt förvaring för korten som blir gjorda framöver. Bara mulet ute idag, så bilderna blev verkligen inte bra, men jag hoppas ni ser iallafall. Får fixa bättre vid ett annat tillfälle. Så här ser iallafall min ut:




Sett från sidan samt från baksidan.


För att ge locket lite tyngd så det hölls nere, fäste jag ett litet hänglås i ett band som jag satte fast i locket.


Klippte ut rundlar från framsidans papper och fäste på locket med 3D kuddar. Satte även lite glitterlim mitt i cirklarna. Fäste även en pappersspets längs kanten.


På andra sidan locket fäste jag en blomma och små blad. Använde även en silvrig pearl maker.


Närbild på baksidan



Gjorde inte så mycket dekoration på denna eftersom den "bara" ska stå i hyllan och förvara mina kort. Den är gjord av cardstock i grunden. Merparten av materialet kommer från Panduro. Cirkelpappret är från Basic Grey.
Kram,



Comments
Postat av: Nina

Kjempelekker postkasse !

Takk for at du er med på blogg candyen min - lykke til

:-) Nina

2012-01-16 @ 17:55:47
URL: http://ninashobby.blogspot.com
Postat av: Rosa

Så fin! Jag har också spanat på den hos Pysseltagen och nu blir jag taggad igen att slå till att göra en. Kanske redan till helgen. :-)

Smart med hänglåset!

Kram Rosa

2012-01-20 @ 00:10:34
URL: http://scraprosa.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0