Steampunk försök

Har sett en hel del Steampunk alster runt om, och tycker att det är riktigt snyggt. Men jag har aldrig vågat testa själv förut. Men inför en utmaning jag har varit med i så satte jag mig och letade lite inspiration på nätet, och sen satte jag igång. Ritade ut tre stycken kugghjul som jag klädde med aluminiumtejp. Kladdade sen på med gesso och målade dem med lite svart hobbyfärg tills jag fick dem som jag ville. Sen gick jag ut i min pappas garage och plockade på mig några gamla rostiga lager som jag oxå kunde använda. Valde att göra kortet i lite mustiga färger. Här nedan ser ni resultatet:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Material:
Cardstock - Panduro
Mönsterpapper - French Kiss/Glitz
Stämplar - Dream, Klocka/Pysseldags, Text/Botanical Print, Papermania DoCrafts, Postmarks/Kaisercraft
Dekorationer - Metall-lager, Kedja, Brads/Ur gömmorna, Provdocka/Clipart
Färg - Svart Hobbyfärg/Creative Club, Gesso
 
Kram,



Comments
Postat av: Anna

Så snyggt det blev. Lycka till i framtiden.
Kram

2013-02-05 @ 23:09:49
URL: http://annaspyssligaliv.blogspot.com
Postat av: Mia

Snyggt! Det är roligt med utmaningar som får en att testa nåt annat än det gamla vanliga. Kram

Postat av: Nina

Kult kort !

:-) Nina

2013-02-06 @ 17:36:14
URL: http://www.ninashobby.blogspot.no/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0