Stämpla på ljus

Min mamma fyllde år för en vecka sedan, och förutom ett kort fick hon även ett altrat ljus och ett litet paket. Använde samma stämpel som på kortet, nämligen Tilda, till ljuset och det blev även en mini Tilda till tag:en på paketet.






Jag använde mig av silkespapper som jag stämplade på, sedan målade jag motivet med Promarkers. Inte det lättaste visade det sig. Trodde först jag gjorde helt fel för all färg gick rätt igenom silkespappret. Men insåg sedan att det var hudfärgerna som inte funkade så bra, de var för ljusa. Verkar som det krävs rätt skarpa färger för att det ska bli bra. Men lite hudfärg blev det ju iallafall =) Om någon har något bättre tips så säg gärna till =)

Sedan klippte jag ut ganska nära motivet, la det på ljuset, la bakplåtspapper över och värmde med embossfönen. Man ser ganska tydligt när det är klart för stämpelmotivet ändrar färg och blir mörkare. Var mitt första ljus, och det blir definitivt fler. Hur kul som helst =)
Kram,



Comments
Postat av: Mia

Nämen hej! Vilken fin blogg du har! Kram M

Postat av: Carina

Snyggt ljus och tags. Kram

2012-05-09 @ 18:10:15
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: saralisalinnea

Grattis kortet var väldans fint!

2012-05-11 @ 18:09:15
URL: http://saralisalinnea.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0