Art Journaling

Har verkligen fastnat för det här med Art Journaling. Det är så himla skoj att bara få kladda loss =) Håller just nu på att fundera ut ett nytt tema. Men så länge tänkte jag visa mitt första försök som jag gjorde för ett tag sedan. Temat den gången var vinter och fjäll och så här blev den:



Jag har arbetat med vaxkritor i grunden, sedan har jag penslat över med gesso. Har även gjort mönster med gesso. Sen har jag stämplat cirklar i silver och målat några snöstjärnor. Har även gjort två små blommor, som även de är penslade med gesso på kanterna. Sist har jag strött över lite glitter här och var. Har skrivit upp några av de saker som jag älskar med vintern.





Försökte även göra små snölyktor med stickles, men de smälte ihop när de torkade så de blev inte så tydliga. Men lite syns de iallafall (ovanför texten ;)



Kram,



Comments
Postat av: Carina

Jättefint. Kul med ett block som ingen annan har. Kram

2012-05-11 @ 08:28:28
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0