Sista utmaningen i CC:n

Den sista utmaningen jag hoppade på hos Scrapgalens CC var en extrautmaning. Här skulle man skapa ett verk där man berättade vem man är. Man fick i stort sett göra vad som helst, men alstret fick inte innehålla foton.

Jag passade på att leka lite med akrylfärger, distresser och stämpeldyna som bakgrund. Sen knycklade jag ihop tidningspapper och satte fast här och där runt kanterna. Ovanpå detta gjorde jag ett kollage med en massa utklippta ord och bilder, samt lite andra dekorationer.
Så här blev mitt bidrag:



Om ni undrar varför jag har en bild på prinsessan Christina, så är det för att den kompenserar för att jag inte kunde ha en bild på mig själv. Hon är nämligen min namnlike till både förnamn och efternamn :D Att göra detta var riktigt skoj, så det kommer nog bli lite fler mixed media alster framöver. Har precis fått hem lite gesso, och är riktigt sugen på att testa Art Journaling.
Kram,



Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0