Julkort vecka 17

Sista dagen för veckans julkortsutmaning hos Ett julkort i veckan. Tog lite lång tid den här veckan, bla på grund av jag legat i magsjuka halva veckan, sen har det varit lite allmänt jobbigt efter det. Men ett kort fick jag klart tillsist iallafall. Temat denna vecka var ett julkort i lila och mörkblått. En totalt oväntad färgkombination för mig, men jag blev riktigt nöjd i slutändan iallafall, blev riktigt mysiga färger ihop. Resultatet kommer här:










Testade en ny vikning för mig, ett side step card. Orkade inte leta upp en tutorial så jag mätte ut och skar till lite på känn, så det blev som det blev :D Finns säkert ett mycket mer korrekt sätt att göra detta på haha.


Recept:
Cardstock/Panduro
Mönsterpapper/Vibeke Spigseth, Poppy Design/Cloud9Design/29th Street Market
Stämpel Midwinter Tilda/Magnolia
Stämpel God Jul kollage/Forma Hantverk
Stämpel Snöflingor/Pysseldags
Snöstjärnestans/Lidl
Stickles Stardust/Tim Holtz, Ranger
Promarkers
Kram,



Comments
Postat av: onkis

Du lyckades jättebra med ditt julkort.

Trist att du varit sjuk..

Jag har kviststansen som du önkar dig,

den är bra att ha många ggr.

Må gott!

2012-04-29 @ 14:18:06
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Lisa-olsi

Snyggt!

Ett jättefint kort i härliga färger.

Kul med egen vikning, i scrappvärlden

finns nästan inget "korrekt", vilket är bra :)

Kram Lisa

2012-04-29 @ 17:56:01
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Fia

Wow, ett av veckans snyggaste kort! Så underbart med vikningen, färgerna och alla detaljer!

2012-05-13 @ 00:40:32
URL: http://ettjulkortiveckan.blogspot.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback

RSS 2.0